Minimalizowanie tworzyw sztucznych

Zużycie materiałów

Obecnie kupujący stawiają na wygodę i to nic dziwnego. Sklepy internetowe posiadają przewagę nad tymi stacjonarnymi z kilku powodów. Między innymi dlatego, iż zakupów można dokonać z perspektywy telefonu, nie podnosząc się nawet z kanapy. Niezależnie od tego, o jakiej porze dnia chcesz je sfinalizować – zrobisz to z powodzeniem. Witryny internetowe otwarte są przez całą dobę. Wszystko jednak ma swoją cenę, którą w tym przypadku – będziemy interpretować dosłownie i w przenośni. W dzisiejszym świecie, stale zwiększającej się sprzedaży internetowej, nadal można zauważyć rosnący problem utylizacji zużytych materiałów. Przeznaczone są do odpowiedniego zabezpieczenia i pakowania przedmiotów. Obecnie więcej mówi się o świadomości, dotyczącej środowiska i tego, jaki wpływ ma na nie człowiek. Nie każdy jeszcze wie, jak realnie zmienić dotychczasowe rozwiązania na lepsze. Na tle znacznego wzrostu w obszarze sprzedaży online z pewnością warto podjąć działania na rzecz zmiany aktualnych metod realizacji zamówienia.

GLOBALNY PROBLEM

Świadomość, dotycząca środowiska oraz zużycia materiałów ma duże znaczenie w kontekście dużych koncernów, lecz także średnich i mniejszych firm. Obecnie na całym świecie produkuje się i wykorzystuje blisko 348 mln ton tworzyw sztucznych. Stanowią one 50% całego zanieczyszczenia mórz i oceanów. Nikogo więc nie dziwią działania podjęte na rzecz znacznego zminimalizowania ich zużycia. Wykorzystywane są chociażby w przypadku pakowania i wysyłki paczek. W tej sytuacji nie można zapomnieć także o sile jednostki, która ma znaczącą siłę przebicia. Jak to się mówi – zmiany zaczynaj od siebie i faktycznie w życie wprowadza je wielu użytkowników. Zanim zdecydują się na zakup, szukają nie tylko odpowiedniego produktu, a także firmy odpowiadającej ich przekonaniom.

EKOLOGICZNE PAKOWANIE PACZEK

Bardziej ekologicznych rozwiązań poszukują już nie tylko sami producenci, a także klienci, którzy w ten sposób chcą wspierać środowisko. Często to właśnie oni „wymuszają” na sprzedawcy podążanie za obecnymi trendami. Uprzednio upewniając się, że dana marka wykorzystuje alternatywne metody produkcji lub pakowania i wysyłki, które coraz mniej zagrażają środowisku. W ten sposób przeciwdziałają jego zanieczyszczaniu. Zakupową dominantą w tym momencie nie jest już tylko sam produkt, a także współdzielone z marką wartości. Producent, wychodząc im naprzeciw z pewnością pozyska klientów. Będą utożsamiać się z jego misją i polityką sprzedaży. Możliwe, że to przełoży się także na zatrzymanie ich u siebie na dłużej.

PAKOWANIE I WYSYŁKA

Prowadzisz swój e-commerce bazowałeś na sprawdzonych rozwiązaniach, które pozwoliły Ci na bezpieczną wysyłkę oraz transport produktów do klienta? Ten, kto na co dzień wykorzystuje m.in. papier, styropian lub inne tworzywa sztuczne wie, jak niełatwo z nich zrezygnować. Tym bardziej, jeśli prowadzi firmę, która w swojej ofercie ma produkty delikatne, kruche czy wymagające specjalnego zabezpieczenia. Nie musisz jednak wszystkiego zmieniać na gwałt – sama świadomość tej konieczności to już połowa sukcesu. W takiej sytuacji warto zacząć od metody małych kroków i pewne modyfikacje wprowadzać po kolei. Od czego powinieneś zacząć?

  • POWOLI I STOPNIOWO

Nadal zastanawiasz się, jak zmniejszyć negatywne zużycie materiałów? Musisz zbadać, jakie rozwiązania zdadzą egzamin w Twojej firmie i na co, w chwili obecnej możesz sobie pozwolić. Jak mogłeś przeczytać wyżej, inwestycja w ekologiczne rozwiązania ma swoją cenę. Za ich brak w efekcie płaci środowisko naturalne, za ich obecność natomiast – klient. Często w związku z decyzją o zmianie sposobu pakowania w firmie, rośnie jego koszt. To bezpośrednio przekłada się na podniesienie cen w sklepie. Warto wziąć pod uwagę, jak zareaguje na to Twój klient, jednak z pewnością doceni możliwość wyboru. Większość użytkowników zdaje sobie sprawę, że za ekologiczne opakowania trzeba zapłacić więcej. Robi to, uiszczając dodatkową opłatę na rzecz alternatywy dla tworzyw sztucznych.

  • MINIMALIZUJ STRATY

Zastanów się, jak w chwili obecnej możesz realnie wpłynąć na zużycie materiałów w Twojej firmie. Niekiedy wymaga to zaplanowania i wdrożenia nowych rozwiązań oraz optymalizacji ówczesnych.

Jedną ze sprawdzonych możliwości jest inwestycja w profesjonalny stół do pakowania paczek.

Umożliwi Tobie lub Twoim pracownikom efektywną pracę bez nadmiernego zużycia surowców. Decydując się na tę taktykę nie rezygnujesz z dotychczasowych metod, jednak usprawniasz i funkcjonalizujesz obecne. Wykorzystując stół magazynowy nadal korzystasz z folii bąbelkowej, stretchu czy papierowych kartonów.

Mimo to za sprawą zaimplementowanych w stole rozwiązań totalnie minimalizujesz ich zużycie. Uchwyt na folię i stretch sprawi, że dobrze naciągniesz i odmierzysz niezbędną ich ilość. Gilotyna do stretchu pozwoli na precyzyjne cięcie bez zbędnych ścinek czy nadmiaru materiału. To już naprawdę sporo, jak na pierwszy krok w stronę maksymy less waste.

W późniejszym czasie możesz rozważyć zmianę i pomyśleć o zastąpieniu dotychczasowych materiałów innymi.

  • UŚWIADOM PRACOWNIKÓW

Zatrudniasz pracowników? Kluczowym elementem jest także poszerzanie ich wiedzy na temat zadań, za jakie są odpowiedzialni. Jeśli do tej pory korzystali z dostępnych firmie rozwiązań, to zasugeruj im zmianę. Może być znacząca, także w kontekście usprawnienia i uporządkowania ich pracy. Każdy pracownik powinien dostać jasne instrukcje, jak przygotować paczkę do wysyłki tak, aby zminimalizować zużycie surowców. Sam wiesz, ile podczas samodzielnego pakowania tworzy się ścinek i niepotrzebnych śmieci. Niektóre produkty mogą być zabezpieczone w mniejszą ilość folii. Wówczas umieszczone w mniejszych rozmiarów karton, do którego nie będzie trzeba nadużywać dużej ilości wypełniaczy. W ten sposób nie tylko ograniczysz ich zużycie, a także realnie wpłyniesz na produkcję. Dzięki wprowadzonym przez Ciebie zmianom skorzysta i środowisko, i Twój budżet.

  • DOSZKALAJ SIĘ

Nie zawsze jednak wszystkie pro-ekologiczne rozwiązania są tak intuicyjne, a rynek szybko się zmienia, wprowadzając coraz to nowe rozwiązania. Jako właściciel firmy, funkcjonującej w Internecie, tygodniowo sprzedajesz, pakujesz oraz wysyłasz wiele zamówień, to warto trzymać „rękę na pulsie”. Przeszkól się ze znanych konkurencji rozwiązań i zastosuj je w swojej firmie. Kiedy pojawi się kolejna innowacja nie będziesz zaskoczony, a dobrze przygotowany. W ten sposób poznasz podstawowe techniki ekologicznego pakowania paczek. Z łatwością dostosujesz je do obecnych standardów w Twojej firmie krok po kroku.

EKOLOGICZNE VS. EKONOMICZNE PAKOWANIE PACZEK

Nie daj się zwariować. Pamiętaj, że nie warto decydować się na pewne rozwiązania za wszelką cenę. Wszystkie nieszkodliwe dla środowiska metody, dotyczące ekologicznego pakowania i wysyłania paczek nie należą do najtańszych. Konieczne będzie znalezienie dla Twojej firmy odpowiedniego balansu i zmiany. Mimo wszystko, możesz być pewien, że tego typu działania wrócą do Ciebie ze zdwojoną siłą. Obecnie wielu użytkowników docenia możliwość kupna produktu wyprodukowanego, zapakowanego i wysłanego w sposób nieszkodzący środowisku. Jeśli natomiast nie spełniasz pierwszego z trzech wymienionych elementów procesu realizacji zamówienia, to
powinieneś mocniej skupić się na pozostałych. Sprzedajesz produkty, które w transporcie mogą ulec uszkodzeniu lub bywają kłopotliwe/ niewymiarowe? Nie rezygnuj ze sprawdzonych metod,
umożliwiających Ci bezpieczną przesyłkę – zoptymalizuj ich przebieg za pomocą profesjonalnego stołu do pakowania paczek!

Powrót na górę