Jak dobrze spakować paczkę do wysyłki?
Często zdarza się że nasze paczki przychodzą w opłakanym stanie do odbiorcy. Poruszymy kilka ważnych kwestii, którymi warto się kierować przy pakowaniu paczek.
Jak dobrze spakować paczkę do wysyłki? O czym warto pamiętać ?
Dzisiaj sytuacja związana z pandemią koronawirusa odczuwalnie przyczyniła się do wzrostu sprzedaży internetowej. Wielu sprzedawców postanowiło przenieść swoje usługi czy produkty na platformy internetowe. To spowodowało, że sprzedaż online na rok 2020 odniosła 100% wzrost. Możliwość kupowania w każdej chwili bez konieczności wychodzenia z domu. Ponadto nieograniczony czas wyboru bez dwóch zdań przekonały do siebie rzeszę klientów.
Sprzedając swoje produkty w Internecie możesz być pewien, że konkurencja nie śpi. Na tak wymagającym rynku trzeba wykorzystać każdą okazję, by zdobyć przewagę. W efekcie każda drobnostka może mieć znaczenie i zadecydować o sukcesie lub porażce podjętej przez Ciebie decyzji.
Obecnie wielu klientów, decydujących się na zakupy w Internecie, przed przystąpieniem do ich finalizacji sugeruje się opiniami. Oczywiście wystawionymi przez innych użytkowników, którzy już wcześniej dokonali zakupu u tego samego sprzedawcy. Według IdoSell Shop na rok 2020 o 44% więcej osób niż kiedyś decyduje się na zakup towaru po przeczytaniu recenzji. Nie ma się co dziwić – sam pewnie nieraz sprawdziłeś jaką ocenę wystawili sprzedającemu jego poprzedni klienci. Ponadto wydawałoby się, że jest to jedna z najbardziej obiektywnych i wiarygodnych miar opiniotwórczych w Internecie – w ten sposób twierdzi również 70% użytkowników, którzy przed dokonaniem zakupu najpierw szukają opinii o nim w Internecie, a 60% z nich zrobi zakupy tylko w takim miejscu, w którym opinia jego konsumentów jest nie niższa niż 4 gwiazdki na 5 możliwych. Te wyniki mówią same za siebie!
Optymalizacja procesu pakowania
Jednym z czynników, który może dodatnio wpłynąć na pozytywny wynik sprzedaży jest sposób w jaki pakujemy i realizujemy wysyłkę zamówień. Każdy sprzedawca, który chciałaby odnosić sukcesy na internetowym polu musi zwrócić szczególną uwagę na swój dotychczasowy proces pakowania paczek. Należy wziąć go pod lupę i odpowiednio przeanalizować. By go jak najlepiej zautomatyzować go i tym samym korzystnie wpłynąć na wzrost efektywności owych działań.
Jak odpowiednio zapakować paczkę? Zobacz ten proces od środka!
Przebieg pracy związany z pakowaniem oraz realizacją zamówień jest złożony i składa się na niego kilka czynności. Wszystkie są one równie ważne i żadna z nich nie powinna zostać zaniedbana. Właśnie kompleksowe podejście i działania przyczynią się do osiągnięcia zamierzonego efektu końcowego.
Znajdź i (dobrze) sprawdź!
Na samym początku zdecydowanie najważniejsze jest odpowiednie skompletowanie zamówienia. Osoba zajmująca się pakowaniem paczek powinna starannie sprawdzić, jak wygląda konkretne zamówienie. Jaki produkt musi odnaleźć i co najważniejsze, w jakiej ilości – rzecz jasna w zależności od specyfiki branży, jaką się zajmuje. Często już na tym etapie zdarzają się błędy. Niekiedy zamówienie okazuje się na przykład niekompletne, co może niekorzystnie wpłynąć na odbiór naszej paczki przez klienta. To może generować niepotrzebne nerwy.
Dopilnuj formalności
Przy okazji kompletowania przesyłki nie można zapomnieć o złożeniu pełnej dokumentacji, takiej jak paragon, faktura, potwierdzenie zapłaty czy dokumenty bezpośrednio dotyczące zamówienia i jego specyfikacji. Taka pomyłka może zostać nieprzychylnie odebrana przez klienta oraz świadczyć o braku profesjonalizmu. Na tym etapie ważne jest, aby dokładnie sprawdzić daną dokumentację i odpowiednio ustosunkować się do wymagań czy życzeń klienta.
Aktualnie działania, które podejmuje pracownik podczas procesu pakowania przesyłek, można łatwo monitorować, na co pozwala nam obecna technologia. Pomocne, zarówno na pierwszym, jak i drugim etapie pakowania mogą okazać się, coraz to popularniejsze, systemy wizyjne. Ta wygodna opcja powinna odpowiednio zweryfikować czynności, które do tej pory wpływały na pojawianie się zbędnych błędów. Dzięki zarejestrowanym przez kamerę nagraniom pracownik będzie w stanie wychwycić, przedtem umykające mu, błędy czy niedociągnięcia.
Zapakuj, jak dla siebie
Odpowiednie zapakowanie paczki, to warunek konieczny, aby jej zawartość dotarła do odbiorcy w stanie nienaruszonym. Kiedy pracownik przechodzi już do pakowania konkretnego zamówienia stoi przed wyborem odpowiedniego kartonu. Najlepiej byłoby, aby pudło było podobnych rozmiarów co przedmiot, który ma się w nim znaleźć. Wówczas unikniemy przemieszczania się produktu w środku oraz zapobiegniemy jego ewentualnym uszkodzeniom. Niekiedy przypadku przedsiębiorstw o zróżnicowanym asortymencie, wielkości produktów różnią się między sobą. Tym samym ciężko jest wybrać jeden format kartonów do ich wysyłki.
Jak ujednolicić ten system?
Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest wybór odpowiedniego wypełnienia. Posiada ono właściwości amortyzujące, dzięki czemu zawartość paczki chroniona jest przed gwałtownymi uderzeniami czy upadkami. W zależności od produktu w swoim asortymencie możesz wybrać spośród kilku alternatyw. Wypełnienie „poduszką” z powietrzem lub papierowe oraz mniej lub bardziej ozdobne.
Pamiętaj! Kiedy zamówienie jest już gotowe na tyle, by zamknąć finalnie paczkę upewnij się czy niczego nie brakuje!
Aby jeszcze skuteczniej zoptymalizować proces pakowania przesyłek warto rozważyć również profesjonalne rozwiązania. Takie, które mogłyby ułatwić lub przyspieszyć pracę osoby, która się tym zajmuje. Sprawdzonym patentem jest stół do pakowania paczek. Stół sprawi, że praca przy pakowaniu stanie się czystsza i przyjemniejsza.
Faktem jest, że przy tej pracy generujemy bardzo dużo śmieci – zastosowane w przypadku stołu rozwiązania pozwolą nie tylko ograniczyć zużycie materiałów zgodnie z aktualnym trendem zero waste, a z pewnością wpłyną również na kwestię wizualną i estetyczną przygotowanych przez Ciebie paczek.
Zbuduj markę
Praca nad zminimalizowaniem popełnianych błędów z pewnością pozwoli Ci poprawić jakość własnych usług. Jednakże jednym z najistotniejszych elementów procesu pakowania paczki, o którym również warto pamiętać, jest zadbanie o jej wygląd zewnętrzny. Często to, w jaki sposób przygotowujemy paczkę do wysyłki ma realny wpływ na pozytywny lub negatywny odbiór naszej działalności. Dobrze byłoby, abyś zadbał o dodatkowe działania marketingowe, takie jak obranie charakterystycznej dla Twojej marki kolorystyki produktowej lub unikatowego logo. Możesz pomyśleć również o stworzeniu wlepek i wizytówek, które będziesz gratisowo umieszczał w przesyłce. W ten sposób uda Ci się powoli, acz skutecznie zbudować świadomość własnej marki wśród bieżących i potencjalnych klientów.
Bądź elastyczny
Ostatecznie musisz zdać sobie sprawę z pewnej niezmiennej – sprzedaż w Internecie oraz efekty, jakie przynosi jest totalnie ruchoma! To znaczy, że to, co jeszcze wczoraj świetnie działało, jutro może okazać się przeżytkiem. Dlatego warto być na bieżąco z nowinkami z branży e-commerce i cały czas aktualizować wprowadzone przez siebie działania. Rynek sprzedaży internetowej jest bardzo dynamiczny – cały czas się zmienia, do czego bezustannie muszą dostosowywać się właściciele działalności. Jego jedyną stałą jest fakt, że jakość świadczonych przez Twoją firmę usług zawsze musi być na jak najwyższym poziomie. Za tym idzie również wszystkich elementów, na które składa się praca z paczką, jej realizacją i wysyłką. Jest to bezsprzecznie kropka nad i całego procesu sprzedażowego.